16 okt 2011.

Jag har velat logga in på blogg.se säkert 10 gånger denna helgen.
Några gånger har jag till och med varit inne och påbörjat en liten text - men ej
kommit någonvart. Är det pågrund av alla känslor jag haft denna helgen?
Eller är det för att Kent just nu hörs i mina högtalare? De två senaste
veckorna har jag haft tillgång till bilder, låtar, videor, texter, konversationer.
Allt från 2006-2007, åren mellan sjätte och sjunde klass. Jag har känt mig
som denna tjejen jag var då hela helgen. Och jag säger bara, FYFAN vilken
människa man var. Jag var en RIKTIGT hemsk människa, helt seriöst.

Jag ser nu att jag var den mest osäkraste personen i världen, verkligen.
(Jag är fortfarande osäker i vissa situationer, missförstå
mig inte, men inte i denna grad.) Jag pratade skit om allt och alla.
Människor jag sa att jag älskade mest i världen till, pratade jag i nästa sekund
oerhört mycket skit om. Jag fjäskade för okända människor som jag sedan
också pratade skit om.

Jag SKRATTADE när andra mådde dåligt, samtidigt som jag tröstade dem?
Jag SVEK människor när de verkligen behövde mig som mest?
Jag LJÖG och var SPYDIG och TÄNKTE inte över huvud taget?

Jag var 12/13 år. Detta är 5-6 år sedan. Det jag vill komma fram
till genom att skriva detta är att denna helgen har jag verkligen förstått
vilken HEMSK människa jag har varit. Visst jag har fått skit för detta, och nu
förstår jag ju faktiskt VARFÖR. Visst jag har vetat att det jag gjort under denna
tiden alltid varit fel. Men det var just i dessa veckorna som jag fick se konkreta
bevis på det. Jag fick se ord, bilder och videor på hur jag betett mig.

Jag tror att min pojkvän fått mig att bli en komplett ärlig person.
Jag är så jävla glad att jag verkligen växer upp och mognar på mitt egna sätt.
Jag skäms inte för att prata om någonting i mitt liv just nu. Jag vet inte vem
som läser detta och tänker förmodligen att detta är rent jävla bullshit.

Jag förstår att människor inte kan förlåta mig, seriously! Hade någon gjort
så mot mig som jag gjorde förr, då hade jag inte heller kunnat det nu.
Detta är helt osammanhängande och min lärare i svenska c hade förmodligen
gett mig en spark i baken av att läsa det eftersom det inte har en röd
tråd över huvud taget! Haha, men jag vill bara säga FÖRLÅT.

Det räcker inte, det vet jag. Jag ville bara skriva av mig lite idag.
Jag kan nästan säga att varenda människa som läser min blogg (kanske
inte alla).. Har jag någongång pratat skit om. Sån falsk person har jag varit.
Nu ska jag avsluta detta och inte göra en hel roman utav det. Jag ville bara
dumpa mina känslor någonstans och leva vidare,
och det ska jag göra nu.


Kommentarer
Postat av: FOTOKUSERA - en personlig fotoblogg

Jag tyckte då definitivt inte att du var en hemsk människa i alla fall :))))

2011-10-16 @ 23:09:26
URL: http://fotokusera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0