♥ Dag 8 – Ett ögonblick.

Jag vet att det redan är söndag, men jag har inte pallat skriva innan så vi
låtsas att det fortfarande är lördag! :D Jag hade tänkt berätta om tiden
vi bestämde oss för Alice (min älskade fransk bulldog..) Många kan tycka att
det bara är en hund så de inte vet vad jag snackar om, men min hund är
verkligen speciell. Hon har så stor personlighet! Hon kan en jäkla massa ord
och hon är supersmart. Tanken på att för det första skaffa en fransk bulldog
fick jag genom att se det där klippet på youtube när en liten valp rullar runt
och inte kommer upp på benen igen. Jag läste på somfan om rasen och jag
pratade om det varje dag hemma med mina föräldrar. De var till en början
helt emot detta med att skaffa hund osv.. För visst, det är en jävla massa jobb
och man binder upp sig i sådär 10-13 år.

Jag började då kolla upp kennlar, och mamma blev väldigt pepp på att också
skaffa en hund. Pappa var fortfarande lite sådär, han tyckte inte om rasen riktigt.
Vi åkte iväg till en hundutställning i Malmö för att titta på dessa små varelserna och
fick hälsa på en 1-årig svart tik. Pappa tyckte om henne direkt och vi alla blev helt fast.
Jag började då kolla kennlar och först tittade jag på en som kallade sig "kenneltyphoons".
Jag mailade dem om olika frågor osv, men fick inget svar. Jag kollade då vidare. Eftersom
vi ville ha en valp till sommaren (för att då var mina föräldrar lediga och vi kunde göra henne
riktigt hemmastadd) så fanns det ju inte jättemånga att välja mellan. Tillslut så ringde vi runt
till massa olika. Vi fick en mängd olika svar, åkte och hälsade på två stycken, men vi fastnade
inte helt för någon. Vi hade även pratat med kenneln där Alice kommer ifrån, men de sa att
de skulle behålla tiken vi ville ha(Alice).. Några veckor senare, hade vi nästan bestämt oss
för en valp på en kennel utanför Eslöv, och den skulle komma ca i slutet på sommaren.

Då, en dag, så ringer uppfödaren från kennel typhoons. Hon säger att de bestämt sig för
att sälja valpen(dessa är redan födda), och hon undrar om vi fortfarande är intresserade.
Vi pratar om det, och bestämmer oss för att säga ja. Det var en jäkla härlig känsla alltså,
jag skulle äntligen få min hund som jag drömt om hela livet att få. När vi hälsade på Alice
första gången var hon fyra veckor och såg ut såhär:
Hon var så liten och söt! Jag längtade så jävla mycket tills dagen vi hämtade henne.
Vi hämtade henne den 10 juni 2010, samma dag som vi slutade skolan. Hon var
"mammig" redan då och somnade sött i mitt knä i bilen påväg hem. När vi kom hem
var hon redan vår lilla bebis. Hon kände sig nog väldigt hemmastadd redan då eftersom
hon började tugga ben direkt och sitta i allas knä. Dock så är hon fortfarande en väldigt
social hund. Ja, nu ska jag inte tråka ut er mer! Dagen vi hämtade henne var den mysigaste
någonsin alltså, och jag kommer aldrig glömma doften av henne de första dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0